Försäkringar

Idag var Trygg-Hansa här och pratade försäkringar. Jag gillar ju sån´t så det var ganska spännande. :-p Visste ni tex att de flesta som ens har en egentecknad försäkring, dvs inte via sin hemförsäkring, fackförbund eller liknande, har en olycksfallsförsäkring fast endast 4% av alla tillbud är just olycksfall. 96% är sjukdomar av olika slag och därför skulle det istället ha behövts en sjukvårdsförsäkring.  Jag tecknade iaf en barnförsäkring och en sjuk/olycksfall/liv för mig själv. Har en olycksfallsförsäkring hos Folksam men den ska jag avsluta nu. Direkt när han gått fixade jag en hemförsäkring, hos ett annat bolag. *skäms* Det är verkligen dåligt av oss, vi har liksom pratat om det men inte kommit till skott.

För övrigt idag blev det den sedvanliga promenixen med sällskapet på andra sidan gatan. :-) När Fhilip kom hem gick vi till centrum och hämtade ut ett paket och handlade faktiskt lite på Vi som ligger där, kollade alla datum noga. :-p Annars brukar vi strängt bojkotta den affären för det är så ofräscht, gamla varor och dessutom svindyrt. Vi hyllar istället den lilla Lillmixen som ligger nedanför oss!
I paketet låg bl a ett jättefin Puma-dress till Oliver i färger som ska matcha hans jättegulliga Puma-skor som han fått av Pierre och Sara, hans farbror och hm.. tant? Iaf, det kommer bli hur läckert som helst och en matchande piléjacka till. Tyvärr tror jag att jag tog för stor storlek, gissade lite vilt, vill ju att han ska kunna ha kläderna samtidigt som han kan ha skorna liksom. :-) Så det blir till att byta. Kom också ett par skitsnygga pumaskor till mig som Fhilip blev liiite avis på, han ville absolut ha likadana, men jag lotsade in honom på ett par andra, också kanonsnygga, så vi slipper gå i likadana skor. Skulle se lite dumt ut. :-

På kvällen badade jag Oliver efter att vi kollat på Efterlyst och nu är det dags att sova. Imorgon kommer Therese hit med sin Noah. Jättekul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0