MAGSJUKA OCH INSTÄLLDA GREJER..

Usch och fy, kräksjuka som man inte skojar om hade jag igår natt. Återträffen i tisdags blev uppskjuten till den 3 mars, lite förväntat eftersom ett par inte kunde och alla hade svarat att det var ok förutom barnmorskan som håller i det, men hon svarade alltså några timmar innan träffen skulle varit. Lika bra det för jag började känna mig trött och lite konstig där på eftermiddagen och ännu mer på kvällen. Matade Oliver och gick och la mig vid 22 och när jag vaknade ett par timmar senare förstod jag vad som var på gång. Väckte Fhilip som servade med sällskap, moraliskt stöd och hink. :-p Bad till gud, ropade på hjälp, mamma och efter ambulans och ylade i största allmänhet. Han fixade dessutom fram en flaska coca cola mitt i natten som var det enda som gick ner, för att lika fort komma upp igen, men iaf. :-p Stannade dessutom hemma från jobbet och tog hand om barn och hund, hade en liten VAB-dag kan man kanske kalla det, och tog med sig Oliver och var borta hela dagen (han gav alltså Oliver ersättning, för de som undrar). Under den tiden passade jag på att ta en dusch, åt en macka och sov en massa. Det var flera år sedan jag var så här magsjuk, hoppas det dröjer många långa år till nästa gång. :-) Tyvärr blev det då ingen barnvagnsbio igår, jag och Heléne skulle sett premiären av Bedtimes Stories i Sickla. Kanske nästa vecka istället... Men en långsam 11-promenad idag, Heléne hade modigt nog hopptränat sin spralliga unghäst i tisdags och fått sig en avåkare = mörbultad och öm. Jag har kämpat med tvättstugan i eftermiddag och har en liten komma igen-dag, känner mig ganska urlakad. Skulle egentligen ha åkt till min mammas jobb och varit där under dagen hade jag tänkt, men så blev det alltså inte. Imorgon ska jag åka in till mitt jobb och träffa min chef och gå ut och äta med några arbetskamrater. Det ska bli väldigt trevligt! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0