NU ÄR DET VINTER!

Och det är väl härligt!! Lagom kallt och kanske lite för lite snö, men det är ok ändå. :-)
Igår la vi Oliver i sin spjälsäng vid 23 och han sov där till kl 2, då fick han mat och sen tillbaka till spjälis och sov till 5.30, fick mat och sen ligga i vår säng för jag var så trött och han var rätt gnällig. På något sätt sov vi iaf vidare och vaknade inte förns 10.30!! Då var det bara mata, byta blöja och kläder, klä på mig själv och ut. Efter promenaden åt jag frukost och tog en snabb dusch medan Oliver sov kvar i vagnen. Sen iväg till vårdcentralen. När jag kommer dit står en som jobbar där utanför och frågar om jag verkligen måste ta med mig barnvagnen in, det blir så skitigt på golvet och det är inte så roligt att städa får jag veta. Ja, det här är Jordbro, svarar jag henne och dessutom har jag ett sovande barn där i och jag har inte lust att slita upp honom i onödan. Visste att han skulle vara vrålhungrig och på allt annat än bra humör också. När jag gått in och fram till kassan meddelar hon där mig att tiden jag hade var igår och eftersom jag inte kom har hon skickat mig en räkning för att jag uteblivit. Kan det bli bättre?? Jag är helt hundra på att hon jag pratade med i telefon sa torsdag, eftersom hon först föreslog kl 9.30 och jag inte kunde för jag hade tid på HS kl 10. Smått desperat blev jag, hade verkligen sett fram emot att få hjälp ju. Har börjat ta Tavegyl iaf fast jag blir som en klubbad säl av dem, vill bara sova och känner mig heltjurig mest hela tiden. I vilket fall, en annan sjuksköterska går och pratar med läkaren om det går att klämma in mig ändå, men det går såklart inte så jag fick en ny tid imorgon. Och räkningen slapp jag betala, kände att jag i det här fallet hade rätt så det var ju skönt. Men det var bara att gå hem igen, så gör vi om det imorgon istället.
Lagade för ovanlighetens skull middag idag, köttfärssås och spagetti, mycket så det räckte till lunch imorgon åt både Fhilip och mig, kanon! :-)
Oliver har haft ont i magen ikväll, skrikit och varit gnällig och har svårt att somna. Försökte lägga honom i sin säng men efter en rejäl skrikattack gav jag upp, matade och la honom i vagnen istället. Hör att han ligger och gnäller lite, hoppas han somnar snart för jag är såå trött och vill bara sova.
Några bilder när han var nästan nyfödd:





Lilla kinesgubben! :-p Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0