SKREV KONTRAKT IDAG.

Eftersom det blev lite senarelagt hann vi gå en sväng med hundarna innan vi åkte, på plogade gångvägar, motionsspåret såg inte allt för lockande ut med all snö. Sen packade vi in babyskydden i baksätet och åkte mot Tungelsta. Araghorn såg jättefin ut, en riktig busponny! :-) Han verkar trivas och må bra, kom till och med fram när vi stod utanför hagen. Lite skillnad mot den ponny jag lämnade där för några månader sen. Det kändes bra i magen liksom. Trodde jag skulle bli lite ledsen och kanske fälla en tår, men två skrikiga barn gjorde avskedet så mycket lättare, hade bara bråttom iväg. :-p Efter det åkte vi till Eko och handlade lite, köpte en säck med hundfoder där eftersom det ingick en fodertunna. Jättebra! Heléne bjöd lunch på Café Eko, tunnbrödrulle med kyckling och cocosboll till efterrätt! Gott, tack!
När jag kom hem invigde jag fodertunnan och dammsög där fodersäcken och alla tomflaskor stått. Sen diskade jag ur hundskålarna och underlägget ordentligt och torkade av golvlisten som blir ganska skitig när hunden står där och dricker och skvätter vatten och sen äter. Var så himla duktig att jag dammsög hela lägenheten av bara farten! :-) Plockade ner mina bambuskott och diskade ur vaserna och klippte bort skottet, fixade och trixade lite. Min söta vattenväxt är stendöd! Måste ha dött på en gång. :-/ När jag hällde ut vattnet höl jag påatt spy, fasen vad det luktade äckligt. Jag vill aldrig mer nånsin ha en vattenväxt, den saken är klar!! Får komma på något annat kul att ha i den vasen...
Läkaren från vårdcentralen ringde i morse, lite kul för han presenterade sig inte eller sa hej utan gick direkt på sak och rabblade upp vad jag är allergisk mot. :-p Två grässorter, katt, hund, häst och kvalster var det iaf. Inget förvånande, vet att korthåriga hundar är värre än långhåriga och deras saliv med, katter vet jag ju. Hålla rent, vädra och byta sängkläder ofta var råden och lite så tycker jag att jag redan gör. Vill inte gärna ha så mycket "skit" ståendes överallt för det blir så dammigt och svårt att komma åt och dammsuga då, det känns gärna lite orent i luftrören och svårare att andas och får lätt utslag om det är skitigt och dammigt och hunden får ändå inte vara i soffan och sängen och jag tänker på att inte kela så mycket med henne hud mot päls så att säga. Så jag tror att morfinet utlöste en allergisk reaktion, kanske mot hunden, men den har gått över nu iaf. Jätteskönt!!


Till min stora lessenhet har Oliver vuxit ur den grå overallen som var så himla smidig och bra. Nu måste vi använda den här teddyoverallen. Inte alls lika kul tycker jag. Men lite söt är den! :-) Fick precis ett sms av min mamma om att hon har köpt en likadan overall som den grå, fast större då och en annan färg!! :-D Toppen! Tack!! Så himla bra!!




Araghorn med sin nya ägare Pauline. Önskar dem all lycka till såklart!!


Den här bilden är inte spontan. Men när jag satt och ammade Oliver i soffan kommer Bebis in och smyger in i babygymmet utan att röra några leksaker och rullar ihop sig där. :-D Antingen är hon hemskt otacksam, (har egen soffa och två andra liggplatser, täcken och fårskinn att ligga på), eller så är hon helt enkelt lite senil. :-p




Kommentarer
Postat av: Nina

det ser inte ut som araghorn längre! :O shit vad han är förändrard, vart bor han nu?

2010-01-16 @ 22:57:33
URL: http://nkrantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0