ÄLGMÖTE!!

Det blev en jättelugn dag  igår. Vi gick och slet med vagnarna i snön på förmiddagen. Sen kom Fhilip hem med pizza, tårta och blommor! :-) Vi måste nog sluta mata Oliver med flaska ett tag nu för det är bara flaskan som räknas, skrik och bråk hela eftermiddagen och kvällen, men men, vi får stå ut, det går nog över på några dagar. I övrigt så sover Oliver otroligt bra på natten, går och lägger sig mellan 22-00 nån gång, hellre närmare 22 för min del än senare, men ibland blir det inte så. Sen vaknar han och får mat en gång under natten, egentligen mer tidig morgon och det tar ca 20 min från det att han vaknar tills han sover igen. Tyvärr så vaknar han sen ganska tidigt när Fhilip går upp och går ut med hunden, rasslar med kopplet och jacka och grejer. Men ibland somnar han om och sover ett par timmar till. Jag ska absolut inte klaga iaf! igår fick han ett bad eftersom vi skulle på babymassage idag och till barnläkaren i morgon, måste ju vara lite ren då! :-) Dessutom missade jag helt klantigt att sätta i det där gummiröret i Dr Brown´s-flaskan när jag skulle ge lite ersättning och fattade liksom inte varför det rann ut mängder med vätska hela tiden så hela barnet var helt blött. :-p Vi hämtade papperskopiorna igår också, jättekul att kolla även om vi såklart har alla bilder på datorn så är det så mycket roligare att hålla i dem på nå´t vis. Valde ut två, en varsin, som vi satte i dem jättefina nalleramarna som vi fick när han föddes. Nu ska vi bara fixa fotoalbum och börja klippa och klistra, kul! :-D
Idag blev det ut med bärselarna i motionsspåret och vad tror ni inte vi stötte på!! Två ÄLGAR!! Hur häftigt som helst!! Tog ett par bilder men det syns inte så jättebra, dem stod liksom skymda mellan träden. Men det var ganska nära ändå och när vi gått runt hela spåret och kom på andra sidan stod dem fortfarande kvar och mycket närmare spåret då! Det är tredje gången i vinter som jag träffar på älgar, första gången en stoor tjur verkligen öga mot öga och andra gången tre stycken men på lite avstånd och nu den här gången, tror det kanske var fjolårskalvar för dem var inte så jättestora. Hundarna verkade iaf inte fatta så jättemycket, men mitt odjur till hund kom inte med hem och jag ville verkligen hinna till massagen så jag struntade faktiskt i henne, tänkte att hon nog kommer hem förr eller senare ändå. Heléne var väldigt bussig och gick med Filippa och Snickan hela vägen tillbaka till skogen och hämtade henne, så jag hann slänga i mig lite lunch och lägga Oliver i vagnen och lite sånt. På massage var det bara tre barn som kom, av fem anmälda, alla pojkar, Oliver yngst och en bara ca 2 veckor äldre och en ca 5 månader. Alla tre bebisarna verkade iaf uppskatta massagen för dem var helt tysta hela tiden. Ganska skönt var det med extravärme i rummet och lite lugn musik. :-) Sen somnade Oliver direkt i vagnen och sov till 16, lite mat och en ny blöja så sitter han nu i sittern och kollar på tv. :-p






Blommor, tårta och glad kille som vill vara med på bild, supernöjd med sig själv! :-p


Morgonsovstund!


Gungstund.




Just nu är händerna storfavoriter, kan verkligen sitta själv längre stunder, 20-40 minuter och hålla på med sina händer!




Nybadad! Så söt!!


En av älgarna!!

Nu ska vi äta kycklingwok och sen tänkte jag ringa och boka bord till på fredag, himla kul att så många ville följa med!!
:-) Beställa lite nya böcker står också på shemat, nu har jag läst ut alla, är verkligen inne i en läsperiod just nu. Kanske fråga Gabriel om han vill komma över och hjälpa mig lite med layouten på bloggen. Vi får se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0