INGA FLER BILDER PÅ ETT TAG...

Nu går det verkligen inte att ladda upp fler bilder på den här datorn, sist fick jag ladda upp säkert 17 gånger och några få bilder i taget gick in. :-/ Så nu är vi på datorjakt, Fhilip hade visst hittat en som han tyckte var schysst, det var med skärm vilket jag kan tycka är lite onödigt eftersom vi har en bra skärm, men visst, lite mindre då.
Oliver är ju inne i en ganska gnällig period, känns som att han inte är riktigt nöjd och Heléne sa att så beter sig Filippa när hon inte är riktigt mätt så igår gjorde jag 150 ml ersättning och han åt och åt, somnade lite, rapade och åt ännu mer. Sen sov han, mellan 21.30 och 05.30!! Så nog blev han mätt! :-) Vill ju helst att det ska funka utan ersättning, men men. Snart ska jag dra med grannen Gabriel och ta med Oliver och Bebis och gå till Jordbro Centrum och gå till apoteket och hämta ut mer medicin och mer kortisonkräm för visst sjutton är klådan och utslagen på väg tillbaka! :-(( Har fått en tid till läkaren den 18 mars för att gå igenom provsvaren från allergiproverna. Har så jäkla svårt att förstå vad han säger bara och inte blir det lättare av att han mumlar hela tiden och liksom bara pratar ut vissa ord ordentligt så man får försöka tolka så gott det går efter det. Och vad är det egentligen för fel på personalen på vårdcentralen här?? Shit, hur otrevlig som helst! Försökte byta till en som ändå ligger hyfsat nära men dem var full-listade och jag kunde åka dit för att skriva upp mig på en väntelista om jag ville, men det känns som ett projekt i sig. Suck. Mest av allt vill jag ju veta varför det kliar, det lär ju knappast vara gräs, ingen kontakt med katter har jag och inte hästar heller nu. Kvalster, visst, men jag hävdar envist att vi inte har det särskilt skitigt eller mer ofräscht än vad som är normalt liksom. Det enda skulle i så fall vara hunden, är dock väldigt skeptisk till att efter 12 år skulle jag bara bli allergisk och få värsta klådan, och bara på ställen som inte är kontaktytor. Tror inte på det.
Så, nu har jag varit iväg till centrum och självklart var apoteket stängt. Får gå dit imorgon direkt på morgonen istället. Hämtade ut ett paket iaf, ska öppna det imorgon tänkte jag, vet att det bl a är en gardin till köket, så kan vi äntligen ta ner julgardinen. :-p Fick hjälp av Gabriel att ladda ner alla bilder på ett usb-minne och sen ta bort dem från datorn och även rensa lite på datorn. Kanon, tack! Har även beställt alla bilder som papperskopior, kul att ha och så ska vi sätta in i ramar och i en babybok.
I tisdags var vi på återträffen med föräldrautbildningen, det var jätteskoj att se allas bebisar. :-) En tjej, Lisen, var också född den 3 januari bara nån timme innan Oliver, fast på Södra då, lyllosarna. :-p Två andra föddes båda två den 2 december och en den 11 december och en kom inte. Det var iaf väldigt trevligt! Tyvärr fotade vi inte så mycket för vi var tvungna att gå lite tidigare för parkeringstiden gick ut och då satt typ alla och ammade.
Vad som mer har hänt är att Heléne och Jacob har bestämt dopdatum för Filippa som ska döpas 26 april har jag för mig, och jag har fått den stora äran att vara gudmor då. :-) Slänger in en bild på sötnosen Filippa:


Allt dopsnack har ju fått igång oss också och vi har börjat spåna lite på när, var och hur vi ska döpa Oliver. Lite är redan klart, jag vet hur jag vill ha vissa saker, men andra saker som tex i vilken kyrka och när, står öppet. Och namnen, vi har fortfarande inte riktigt bestämt vad han ska heta eller i varje fall inte i vilken ordning namnen ska vara och när jag trodde att vi var klara med det och jag skulle fylla i papprena blev jag lite osäker. Ska han inte ha ett annat namn också, typ ett släktnamn kanske? Ja, jesus, det är svåra och stora beslut det här. :-) 
Ikväll monterade Fhilip ihop gungan som kom igår, en sån där batteridriven som jag vägrade köpa förut för jag tyckte den tog så mycket plats och var alldeles för dyr och lite tramsig. :-p Men det blev en sån iaf och just nu ligger en mycket nöjd Oliver och gungar och tokstirrar på mobilen som snurrar ovanför. Nu hör jag hur han skrattar också! :-D Nu kan jag iofs lägga upp bilder igen men orkar inte just nu. Nej, nu ska vi byta blöja och sätta på pyjamas, äta och sova. God natt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0