MÅNDAG.

Igår var vi så himla duktiga och gjorde världens ryck och storstädade hela lägenheten, tog ut och skakade mattor, dammtorkade, dammsög och torkade golv. Fhilip lyckades få Oliver att somna om på morgonen medan jag var ute med hunden så jag åt frukost och städade kök och sovrum medan Fhilip var och tränande med Jacob. Sen vaknade Oliver och vi turades om att roa honom medan jag badade Bebis och Fhilip städade resten. Sen gjorde vi inte så mycket mer igår, kollade på den sista hyrfilmen och på Beck, förstås. Jo, jag var ute och gick själv i motionsspåret med Oliver och Bebis, Fhilip tog en evighet på sig i duschen så jag orkade inte vänta, hunden behövde gå ut och Oliver var lite kinkig. :-p Det blev inget Beck hos Fhilips föräldrar eftersom hans mamma varit i Amsterdam under helgen och tävlat med sin kör och kom 4:a, om jag inte har helt fel. Bra gjort, grattis!! :-) En bild från Olivers sovstund:



Idag gick vi, jag och Heléne alltså, med hundar och vagnar i spåret. Sen var det lite lunch och efter dags att åka till Södra BB där vi träffade vår jättetrevliga barnmorska Åsa som vi haft iaf lite mer än halva graviditeten. Fhilip var ledig idag för han hade ett ärende på morgonen och eftersom han inte kollade upp deras öppettider innan så stod han där och hängde på låset kl 9 när dem öppnade 10! Kom han ordentligt i tid iaf! :-p På väg hem från SÖS ringde jag till frisören där jag egentligen bokat en tid till i morgon och frågade om jag inte fick komma idag istället. Det gick bra så jag släppte Fhilip och Oliver hemma och direkt till Haninge Centrum och 2 och ½ timme senare var jag klippt, färgad och lite slingad! Jätteskönt!! Har verkligen pratat läänge om att jag vill göra nåt lite annat, typ färga eller så, känner mig så himla färglös. Nu är det bara lite solning när all kortisonbehandling är över. Såhär blev det:




Slingorna syns inte så bra ser jag nu, dem är ganska tunna och inte så ljusa. Blir nog lite fler och ljusare närmare sommaren. Hmm.. jag ser ganska trött ut och det är jag ju också! :-p Nu blir det lite slapp i soffan resten av kvällen. Har faktiskt inte tittat så jättemycket på tv senaste veckan, började med att ComHem låg nere en halv dag, räckte för att jag skulle inse att jag inte var så jätteberoende ändå. Tror det var sådär första tiden innan jag kom in i rutinerna och börjat göra lite mer, satt mest i soffan och matade Oliver första tiden så det blev automatiskt en del tv-tittande, hade stenkoll på alla program. :-p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0