SÖNDAG. SOM BLEV TISDAG.



Har skrivit lite då och då men inte riktigt kunna slutföra det, men nu tänkte jag se till att det kommer online sas. :-)
I helgen upptäckte Oliver sina fötter! :-) Inte riktigt så han inte håller på med nå´t annat men jättekul ändå! Han ser dem lite då och då och anstränger sig hårt för att försöka nå och greppa.
Idag var vi på babyrytmik, Oliver och Filippa var yngst och medverkade kanske inte på samma sätt som de lite äldre barnen men verkade faktiskt uppskatta det ändå. Dem var iaf lugna och verkade rätt nöjda, vissa saker var såklart lite roligare, som att bli upphissad i luften flera gånger! :-D
Annars har vi börjat gå till öppna förskolan på eftermiddagarna, måndag och torsdag. Där har vi fått göra fotavtryck i gips. Något vi måste göra hemma med, typ varje månad. Jättekul att se bebisarna ligga i "pölen" tillsammans och titta på varann, noga inspektera sina händer och se jätteförvånad ut när man råkar stoppa in någon annans hand i munnen. :-p
 

 
Förrförra helgen var vi på Aquaria vattenmuseum, väldigt trevligt! Där hade vi med bärselar eftersom det inte gick att dra vagn pga av alla trappor och så.  Jacob lyckades sumpa en bricka i vattnet som omständigt fick fiskas upp. :-p Själv missade jag denna händelse då Oliver gjorde en väldigt stor olycka och jag duktigt nog missat att stoppa ner ett par extra byxor i väskan, så ren body fick han men inget mer. :-D













Imorgon åker vi över till andra sidan stan, närmare bestämt Täby för att hälsa på Helénes brors tjej Erika som har en liten Elton, som är född samma dag som Oliver, 3 januari! Ska bli jättekul! :-)
På torsdag blir det antagligen ÖF och på fredag blir Oliver 3 månader! Då ska vi till BVC så han får fira med att få två sprutor i benen, dags för första vaccinationen! :-p
Vad jag annars måste ta tag i är att boka kyrka till dopet och försöka hitta en närbelägen lokal som är ledig samtidigt. Sen borde jag verkligen åka in till mitt jobb och säga till dem nya ägarna att jag finns och vem jag är. Är nog inte så sugen på det eftersom jag aldrig kommer iväg, har hört ryktesvägen att dem tycker att vi som inte är i tjänst borde visa mer intresse och höra av oss och så, själv tycker jag att dem lika gärna kan visa mig det intresset och höra av sig. :-p
Lite badbilder:






Liten gul kyckling!


Eskimåbarn! :-p


I mysiga dressen och med snuttelejonet såklart.


Har jag sagt att gungan var världens bästa köp? Den är helt super, han älskar att ligga i den, både trött och pigg. Musiken kan man välja efter sinnestämning, lugna naturljud på låg volym så somnar han eller lite högre poppigare musik så blir han glad när han är pigg och vaken. :-)
Oliver har dessutom fått en ny kusin nu i mars, tror det var runt den 21:a! Grattis till Anna-Lena och Joakim och välkommen till världen Olivia!! :-)


Kommentarer
Postat av: erika

hej haha va kul, elton va oxå på aquaria för ett tag sen, har oxå börjat gå på öppna förskolan o ska oxå vaccineras 3 april hahaha mycket lika - o jaa vi ska ju ses imorgon OXÅ^:D de blir askul! hehe

2009-03-31 @ 19:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0