Just nu..

Ja, vad händer just nu? Inte så jättemycket. Ska försöka komma iväg och träna lite idag. Har ju megahosta sen månader tillbaka, men fick en hostmedicin nu i veckan som iaf har hjälpt lite. Var och röntgade lungorna igår och ska tillbaka till läkaren på fredag så då får jag väl veta vad det kan vara. Jag smittar iaf inte, även om man känner sig lite dum när man bara hostar och hostar och nästan känner hur folk tycker att man borde stanna hemma istället. :-p Nu har jag varit hos läkaren redan och blir skickad vidare för fler tester. Hoppas det inte krockar med utbildningen som startar snart.

Fick hem alla papper om utbildningen idag, bra för då har jag alla datum och tider. Stressande att se sida efter sida med allt som kommer tas upp på kursen och som jag måste lära mig, på så kort tid! Och 30 extremt roliga e-utbildningar som jag måste göra nu innan jag går på praktik, som var och en tar mellan 20-60 minuter att göra. Har gjort en nu. Den efter fick jag inte ens upp, toppen. Fick också veta att det är på Odengatan 32 jag ska göra praktikdelen. 
För de som inte vet och är intresserade så tar jag över en 7-Elevenbutik här i Stockholm den 18 januari och ska gå en utbildning i december och försöka klämma in så mycket praktik som det bara går däremellan för att vara redo som köpman i januari.  

Just nu känns allt bara så tråkigt, måste bero delvis på vädret, bara regn, regn, grått och dimmigt...
Heléne har åkt till Malmköping igen. Fast hon var typ bara sjuk medan hon var hemma så det gjorde ingen större skillnad. Går till öppna förskolan när dem har öppet bara för att Oliver ska få byta miljö och leka med lite andra barn och leksaker, fast idag var vi helt ensamma där. Imorgon ska vi iaf iväg till en kompis med en son som är två veckor äldre än Oliver, ska bli jättekul och hoppas Oliver röjer av sig ordentligt medan vi är där! :-p
På onsdag blir det träning på kvällen, skönt! Måste ta en sväng ut till Blackeberg nån dag nu och sen väntar ett besök i Bålsta. Hittade Olivers 1-årspresent där och Lelle lovade agera mellanhand så då slår jag två flugor i en smäll! :-) På fredag blir det förhoppningsvis ett biobesök om jag kommer iväg. 

Inget babysim blev det i lördags tack vare en viss person, kanske ska ta simmet själv i fortsättningen utan inblandning av nån annan, blir bara fel varje gång. Surt. Men träffade Anna och Nellie på leklandet "efteråt"och Oliver busade hjärnet, vilket megabollhav det var för honom! :-D Sen har vi haft besök här hemma av andra utan barn men Oliver blir så glad ändå av allt sällskap. Han har även fått en Hokus Pokus matstol, såå bra! :-)

Jobbigt värre är att jag fick besked från försäkringskassan i fredags om att jag begärt ut för många dagar föräldrapenning. Det som är på nätet när jag loggar in stämde inte riktigt med verkligheten. Så pyttelite pengar får jag i januari som jag ska klara mig på till min första lön i slutet av februari. Skönt. Vad gör jag nu? Ska försöka få komma och jobba lite runt jul och nyår i Gullmarsplan, men det får inte krocka med praktiken och jag vet inte vad jag ska göra av Oliver och, ja det blev bara jäkligt jobbigt helt plötsligt. :-/

Allting flyter på ganska bra just nu, är bara lite tråkigt. Skulle behöva att det händer nåt kul som livar upp livet lite! :-p Det kanske kommer... 

 


Kommentarer
Postat av: Emelie, Elliotts mamma

haha, det är speciellt roligt att stå o slå dom mot golvet, för de låter ju så roligt då =) Pantflaskor är ju en billig leksak som verkar gå hem hos de flesta =) Ja, lussekatterna vart faktiskt jättegoda, det trodde man aldrig..hihi! Hoppas ni haft en bra dag och att ni får en trevlig kväll! kramis

2009-11-18 @ 18:44:47
URL: http://emlisch.blogg.se/
Postat av: Amanda & Oscar

Japp det är en bia-bädd :) Vår vovve Fender fick fara till himlen för drygt ett år sen så han och Oscar hann adrig träffas. Men Oscar gosar i hans säng i alla fall ;)

2009-11-21 @ 10:50:19
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0